جزئیات همکاری مشترک متروی تهران و اسنپ
به گزارش ال مور مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: این شرکت در امتداد تاکید شهردار تهران در خصوص هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر و با همکاری شرکت دانش بنیان تاکسی اینترنتی اسنپ، می خواهد تا سفرترکیبی مترو - اسنپ را برای صرفه جویی در زمان و هزینه مسافران، راه اندازی کند
به گزارش ال مور به نقل از ایسنا و بنابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته اصل در حاشیه جلسه مشترک شرکت بهره برداری متروی تهران با نخستین تاکسی اینترنتی ایران (اسنپ) که با هدف هم افزایی بین آنها برگزار شد، اظهار نمود: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برمبنای دستوراتی که دکتر زاکانی شهردار تهران درباب هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر تعیین کرده به دنبال این هستیم که با شرکت های توانمند و دانش بنیان خدماتی را بصورت مشترک توسعه دهیم تا به بهبود خدمت رسانی به شهروندان منجر شود.
وی با اعلان اینکه این جلسه برای صحبت های اولیه با حضور تیم فنی اسنپ و معاونان شرکت بهره برداری مترو انجام شد و به نقاط مشترک خوبی دست یافتیم، اضافه کرد: ما باید از چارچوب های جزیره ای جدا شویم متاسفانه اتفاقی که غالبا می افتد این است که مجموعه های شهری و حتی شرکت های دانش بنیان بصورت اجزاء غیر مرتبط کار می کنند و عملا مردم در این بین متضرر می شوند هر چند که خود مجموعه ها نیز باید بتوانند این تعاملات را بر قرار کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: خود مجموعه ها هم اگر بتوانند تعامل برقرار کنند منافعی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ ارتقا برندینگ خود ایجاد خواهند کرد و همین طور ایجاد همکاری بین شرکت های حمل و نقلی کشور که هر کدام از آنها وظیفه جابجایی شهروندان را در سطح شهر به عهده دارند بسیار در کاهش زمان و هزینه برای شهروندان موثر است؛ ولی متاسفانه بحث های حقوقی و بحث تعاملات ضعیف است و این سبب عدم شکل گیری این تعاملات شده که هم مردم و هم شبکه حمل و نقلی متضرر می شوند.
وی افزود: شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ هلدینگ متکثری است که بصورت یک زنجیره به مردم شهر درحال خدمات رسانی است که این امر به کل کشور انتشار یافته است و این اتفاق خوبی است.
وی اذعان داشت: در جلسه ای که با مجموعه اسنپ انجام شد بیان شد که قابلیت های بسیار خوبی برای تعامل وجود دارد، در دنیا هم سابقه تعاملات نرم افزاری بین شبکه حمل و نقلی مترو با تاکسی اینترنتی وجود دارد که این دو شبکه حمل و نقلی با تعامل یکدیگر با کاهش هزینه های سفر و کاهش زمان سفر، خدمات رسانی خوبی را برای مسافران رقم زده اند.
شایسته با اعلان اینکه بخش اعظم جابجایی در سطح شهر تهران با شبکه حمل و نقل اینترنتی و زیرزمینی (مترو) صورت می گیرد اشاره کرد: در این نشست بین شرکت بهره برداری متروی تهران و شرکت اسنپ قرار شد تا برای سهولت جابجایی مسافران و به صرفه شدن هزینه و زمان سفر آنها، تفاهم همکاری مشترک تهیه و به تایید و امضا طرفین برسد. اساسا پروتکل ها و مواردی هم که مد نظر دستگاه های مختلف است رعایت خواهد شد ولی اساسا باید از چارچوب هایی که بعنوان یک عایق ذهنی برای خود چیده ایم فارغ شده و بتوانیم خدمات بهتری را برای شهر و شهروندان به ارمغان آوریم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با تاکید براینکه یکی از ایستگاه های مترو بصورت پایلوت به این امر اختصاص خواهد یافت اظهار داشت: این امر به این صورت است که مسافر با یک اپلیکیشن مسیر خودرا مشخص کرده تا ایستگاه با اسنپ سفر می کند و از آنجا با مترو به سفر خود ادامه می دهد و در خاتمه و اختتام سفر با مترو باردیگر از شبکه حمل و نقل اسنپ برای ادامه سفر و رسیدن به مقصد استفاده خواهدنمود و این امر با یک نرم افزار اتفاق خواهد افتاد و پس هم در مدیریت زمان و هم در مدیریت هزینه ها برای شهروندان و مسافران بسیار به صرفه خواهد بود.
در ادامه محمد خلج قاسم آبادی مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ پیرامون این تفاهم نامه اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه اتفاق خوبی را برای شهر تهران به ارمغان خواهد آورد. امروز در این نشست مقرر است مواردی که مورد نیاز این همکاری است بین شرکت بهره برداری متروی تهران و شرکت اسنپ مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گیرد و امیدواریم که این همکاری به سایر شهرها نیز برسد.
وی ادامه داد: شرکت اسنپ از سال 1393 تاسیس و در سال 1394 ریبرند شد و با نام اسنپ اعلام موجودیت در کشور کرد. امروز که در خدمت شما هستیم تاکسی اینترنتی اسنپ رکورد بالای 3 میلیون و 300 سفر در روز را به خود مختص کرده است، که شامل اسنپ و اسنپ باکس می شود، اسنپ امروز در حدود 3 میلیون 700 هزار کاربر راننده را ثبت نام کرده که در بیش از 230 شهر این شرکت فعالیت دارد، افتخار این شرکت این است که بستری فراهم نموده تا جلوی خروج نخبگان را از کشور بگیرد و بستری برای کار شهروندان به وجود آورده است.
وی افزود: از نظر میزان تردد روزانه این شرکت در مقام پنجم و در خاورمیانه اول است و ارتقای دانش تخصصی و جذب سرمایه گذاران در این شرکت انجام شده و خودمان ابتدا اسنپ را بصورت یک بیزینس اسکول و سپس یک دانشگاه می بینیم.
مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ اشاره کرد: اتفاقی که امروز افتاده است این است که اگر بتوانیم پروداکت های جدیدی در اسنپ ایجاد نماییم تا مسافران بتوانند قسمتی از سفرهای روزانه را بوسیله مترو انجام دهند؛ این کار تا حد قابل توجهی زمان و هزینه سفر را می کاهد و به ویژه در معابر و گلوگاه های پرترافیک شهر این خدمت کاربرد بیشتری دارد.
منبع: ال مور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست