ایمن سازی مدارس پرخطر تهران در دستورکار
به گزارش ال مور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید براینکه ایمنی، خط قرمز ماست اظهار داشت: مدارس ناایمن، شناسایی شده و مقاوم سازی خواهند شد.
حمیدرضا تقی پور در گفت و گو با ایسنا، درباره اقدامات این سازمان جهت ایمن سازی مدارس خصوصاً بعد از اعلام آمار مدارس ناایمن در تهران از طرف سازمان آتش نشانی تهران اظهار داشت: مدارسی که حالا ساخته می شوند دارای استانداردهای ایمنی لازم هستند اما درباره مدارس ناایمن، ابتدا باید تعریف جامعی از فضای ناایمن در یک مدرسه داشته باشیم که یعنی چه.
وی ادامه داد: ایمنی یک مدرسه شاخص ها و آیتم های مختلفی دارد، همچون سیستم اطفای حریق، نوع چیدمان پله ها، مناسب بودن مسیر رفت و آمد بچه ها و... خیلی از این آمارهایی که مطرح می شود از این جمله استانداردها و شاخص ها هستند.
تقی پور با اشاره به این که ۲۴۲۰ مدرسه از طرف سازمان آتش نشانی در تهران بررسی شده بود که از ۹۲۴ مدرسه ایراداتی گرفتند اظهار نمود: از این تعداد در سطح استان تهران، ۱۰ درصد کلاس های درس، نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند. ما بقی ایرادها و اشکالاتی که گرفته می شود خارج از این دوگروه است و برخی ایرادها شکلی و جزئی هستند و همه آنها خطرآفرین به آن معنا که خطر جانی متوجه دانش آموزان باشد، نیستند.
معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: البته همه این ایرادها باید برطرف شود، برای اینکه ممکنست به سلامت جسمانی دانش آموزان لطمه برساند. همانطور که گفته شد همه مدارس اعلام شده را دارای وضعیت بحرانی و خیلی خطرناک نمی دانیم. تعدادی از آنها که پرخطر و نیازمند تخریب و بازسازی هستند از قبل در دستورکار خودمان قرار داشته و تک تک در دست بررسی و اقدام هستند و طی یکی دوسال آینده ایمن سازی خواهند شد.
تقی پور با تاکید براینکه ایمنی، خط قرمز ماست و ریسک نمی نماییم اظهار داشت: مدارس ناایمن، شناسایی شده و مقاوم سازی خواهند شد. مدارس ما از قبل دارای شناسنامه ایمنی بودند اما مقرر است با کمک سازمان آتش نشانی که سازمانی تخصصی است، شناسنامه ایمنی متقن و قابل اتکایی را برای مدارس تهیه نماییم.
تقی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون مناسب سازی مدارس عادی در کشور اظهار نمود: این که بتوانیم طرح تلفیقی را توسعه دهیم و دانش آموزان با نیازهای ویژه بیشتری را به سمت مدارس عادی هدایت نماییم بسیار عالی و شایسته است، اما باید شرایط و فضای فیزیکی برای حضور آنها در مدرسه مهیا باشد.
وی ادامه داد: لازم است مناسب سازی فضای مدارس عادی صورت گیرد و پیش نیازهایی از قبیل رمپ و بالابر تعبیه شود که اتفاقا جزو استانداردها و اصول ساخت وساز ما در مدارس قرار گرفته و در دستورکار است.
معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلان اینکه از این پس با جدیت بیشتری به این مساله خواهیم پرداخت اظهار داشت: پیمانکاران را ملزم خواهیم کرد که در ساخت مدارس عادی کارویژه ها و نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی را لحاظ کنند.
منبع: ال مور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست