عرضه خدمات درمانی مجانی به بیمه شدگان در 403 بیمارستان و مرکز درمانی تأمین اجتماعی

عرضه خدمات درمانی مجانی به بیمه شدگان در 403 بیمارستان و مرکز درمانی تأمین اجتماعی به گزارش ال مور، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: برقراری عدالت در دسترسی بیمه شدگان تأمین اجتماعی به خدمات درمانی مورد نیاز از راه توسعه ظرفیت مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی، افزایش کیفیت خدمات درمانی و ارتقای کارایی مراکز درمانی ملکی و همکاری و پیگیری در زمینه استقرار و توسعه کامل نسخه الکترونیک در مراکز ملکی این سازمان، از مهم ترین راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم است.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، دکتر مهدی ناقوسی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم، دارای ۷۱ مرکز بیمارستانی، ۵ مرکز جراحی محدود ملکی و ۷ مرکز بیمارستانی هیأت مدیره ای و ۳۲۰ مرکز سرپایی در سطح کشور است که در این مراکز با بکارگیری بیشتر از ۴۷ هزار نفر نیروی انسانی متخصص پزشک و غیرپزشک، مشغول عرضه خدمات درمانی به بیشتر از ۴۵ میلیون نفر بیمه شده زیر پوشش و سایر بیماران است.
ناقوسی ضمن اشاره به رویکرد جامع حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی در زمینه بیماری های مزمن، طب سالمندی و پیشگیری و غربالگری، تاکید کرد: توسعه سیستم جامع کمیسیون های پزشکی با رویکرد مکانیزه کردن کلیه فرآیندهای حوزه شوراها و کمیسیون های پزشکی، افزایش منابع، بهینه سازی مصارف، گسترش پوشش بیمه ای، سهولت دسترسی عادلانه به خدمات، دستیابی به جامعیت و کفایت تعهدات و ارتقای سطح پاسخگویی و اطلاع رسانی رئوس اصلی از برنامه های تحولی حوزه درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی است.

وی از تدوین ۱۰ برنامه تحولی با تمرکز هدف بهینه سازی مصارف در سال ۱۴۰۱ در حوزه درمان تأمین اجتماعی اطلاع داد و اضافه کرد: در سه ماهه اول سالجاری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به صورت کامل در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شده است. همینطور در جهت کنترل هزینه های ارائه ی خدمت و کاهش بار درمانی از دوش بیمه شدگان، عرضه خدمات ویژه به بیماران مزمن بویژه دو بیماری دیابت و فشار خون شروع شده که تمامی خدمات در مراکز تأمین اجتماعی به صورت مجانی بوده و تابحال تعداد ۹۱۲، ۷۶۶ پرونده دیابت، ۱، ۳۴۰، ۶۲۶ پرونده فشارخون، ۳۹۱، ۵۶۵ پرونده بیماران قلبی، ۱۸۹، ۳۹۶ پرونده اعصاب و روان، ۱۷۷، ۷۲۵ پرونده هایپوتیروئیدی، ۵۸، ۱۸۹ پرونده بیماران آسم و بیماری مزمن ریوی تشکیل شده است. همینطور با راه اندازی کلینیک های دیابت و فشار خون در دو سطح عمومی و تخصصی تابحال در ۶۶ بیمارستان و ۷۲ مرکز سرپایی در سرتاسر کشور، بیشتر از ۱۰۸ هزار نفر در این کلینیک ها توسط متخصصان داخلی و پزشکان عمومی دوره دیده ویزیت شده اند و بیشتر از ۶۲ هزار نفر هم آموزش چهره به چهره و مشاوره پرستاری و ۹۳۵۲ مشاوره تغذیه دریافت کرده اند.

ناقوسی افزود: ۵۵ میلیون و۷۹۰ هزار رجوع جهت دریافت خدمات سرپایی شامل ویزیت، و خدمات تشخیصی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ درمانی (داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و...) به مراکز درمانی ملکی سازمان در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹، حدود ۲۵.۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: از تعداد کل مراجعات سرپایی ۹۸/۶ درصد مشمول بیمه تأمین اجتماعی، ۰.۱ درصد بیمه سلامت و ۱/۳ درصد مشمول سایر بیمه ها و بیماران آزاد بوده اند. همینطور نسبت ویزیت سرپایی پزشکان متخصص به تعداد بیمار بستری در ارتباط با سال ۱۴۰۰، برابر با ۱۴ بوده است که نشان داده است به ازای ۱۴ بیمار ویزیت شده توسط پزشکان متخصص، یک بیمار در مرکز درمانی بستری شده و تحت درمان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: درصد اشغال تخت بیمارستان های ملکی در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹، با افزایش ۱۸/۴ درصدی از ۵۰/۱ درصد به ۶۸/۵ درصد رسیده است. همینطور از شروع پاندمی کرونا به بیشتر از ۲۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های ملکی کشور خدمات درمانی عرضه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ناقوسی در ادامه ضمن اشاره به این که تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹، افزایش ۳/۱۵ درصد را نشان می دهد، اظهار داشت: در بخش بستری مراکز ملکی سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۶۸ هزار بیمار بستری و تحت درمان قرارگرفته اند که نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایشی در حدود ۲۲ درصد را نشان داده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با وضعیت زایمان های انجام شده در بیمارستان های ملکی تأمین اجتماعی هم اظهار داشت: مجموع زایمان ها درسال ۱۴۰۰، برابر با ۱۰۶ هزار مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹ کاهش ۳ درصدی را نشان داده است. درصد زایمان سزارین در سال ۱۴۰۰ به ۴۳/۸ رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹، در حدود ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.




منبع:

1401/06/12
19:01:54
0.0 / 5
722
تگهای خبر: آموزش , آینده , بیمار , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس