در گزارش ال مور مطرح شد؛

ضرورت بهره مندی از دیوارنگاره های مدرن و سه بعدی در سطح پایتخت

ضرورت بهره مندی از دیوارنگاره های مدرن و سه بعدی در سطح پایتخت به گزارش ال مور، معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران اعتقاد دارد دیگر وقت آن رسیده تا دیوارنگاره های تهران هم به روز و مدرن شوند.



مهدی قربانی معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با اهمیت دیوارنگاره ها و میزان تاثیر آنها بر مخاطبان و شهروندان به خبرنگار مهر اظهار داشت: دیوارنگاره و تابلوهای شهری چه تبلیغاتی باشند و چه محتوای فرهنگی داشته باشند، می توانند ذهن مخاطب را با خود درگیر کنند. حالا هر کدام از این دیوارنگاره ها هم بسته به مبحث و محتوایی که دارند تأثیرات خاص خودش را می گذارد. بدین جهت لازم است تا به درستی بر روی دیوارنگاره ها دقت و توجه گردد، چون دیوارنگاره ها چه آنهایی که بصورت ثابت هستند چه بصورت متغیر می توانند محتوای شان تغییر کند، در مقایسه با المان های شهری دیگر واکنش سریع به موضوعات دارند و همین خصوصیت دیوارنگاره بر اهمیت آن بیشتر اضافه می کند.
وی اشاره کرد: در مقابل اهمیتی که دیوارنگاره دارد میزان آن کم است و می تواند بیش از آنچه هم اکنون وجود دارد باشد. ظرفیت دیوارنگاره بسیار بالاست و میتوان موضوعات مختلف را بر روی آن پیاده کرد برای همین از این پتانسیل باید به خوبی استفاده گردد.
قربانی در پاسخ به این که سازمان زیباسازی به دیوارنگاره تا چه میزان اهمیت می دهد و تلاش می کند از این ظرفیت در جلوه بخشیدن به شهر و انتقال مفاهیم مختلف بهره ببرد؟ اظهار داشت: سازمان زیباسازی تلاش می کند تمام سازه هایی را که به عنوان دیوارنگاره در اختیار دارد، استفاده نماید و برای هیچ مناسبتی چه مناسبت های رسمی، چه مناسبت هایی که بصورت رویداد و پویش هستند، چه مناسبت های به روز که لازم است واکنش لازم در رابطه با آنها صورت گیرد و از دیوارنگاره استفاده شود، خالی نباشد. به هر حال طرح هایی که روی دیوارنگاره اجرا می شود در کوتاهترین زمان بیشترین انتقال پیام را دارد و مهم ترین ابزاری است که سازمان در اختیار دارد و سازمان هم تلاش می کند از این ظرفیت به بهترین حالت بهره ببرد و هم زمان کافی و هزینه مناسب را برای اجرای بهترین طرح ها در نظر می گیرد تا نتیجه و بازخورد قابل قبولی را هم به همراه داشته باشد.

وی در رابطه با این که برای تحقق این مساله سازمان چقدر از هنرمندان و خبرگان بهره گرفته، توضیح داد: در بخش نقاشی دیواری سعی شده تا از هنرمندان این حوزه استفاده گردد و آثار و نقاشی هایی وارد سطح شهر شوند که با سلیقه مردم همخوانی داشته باشد، چون به هر حال نمی توان هر اثری که قابلیت نمایش در گالری و نمایشگاه دارد را در شهر و بر روی دیوارها و در ابعاد بزرگ تر اجرا کرد. در این دوره تلاش نموده ایم تا در زمینه فرهنگی از هنرمندان استفاده ببریم همانطور که مدتی پیش آثاری از حسن روح الامین هنرمند نقاش را بر روی ۷ دیوار بزرگراه امام (ع) کار کردیم و بازخوردهای بسیار مثبتی را به همراه داشت. تلاش سازمان همچنان هم بر این است تا طرح هایی که قابلیت اجرا بر روی دیوارهای شهر دارد پیاده سازی شود و علاوه بر آن ترمیم و بازسازی و جایگزینی ۴۰۰ دیوارنگاره را هم در دستور کار قرار داده ایم تا به روز شده و بر روی حال و هوای شهر اثرگذاری مثبت داشته باشند.
معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران در ارزیابی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) بیان کرد: از آنجا که دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) قابلیت تغییر دارد و در مناسبت های مختلف اکران های مختلف دارد توانسته در این سال ها اتفاقات خوبی را شاهد باشد و بازخوردهای خبری خوبی را هم به دنبال داشته است. بطوریکه ممکنست خیلی از مردم تهران از میدان ولیعصر (عج) عبور نکنند اما به سبب بازخوردهایی که در فضای مجازی و رسانه ها داشته در این فضا شاهد آنچه بر روی دیوارنگاره میدان ولیعصر قرار گرفته است باشند.
قربانی در آخر بر ضرورت وجود دیوارنگاره هایی چون میدان ولیعصر با چنین ابعاد، محتوا و جانمایی اصرار کرد و اظهار داشت: نیاز است در سطح شهر تهران چنین سازه هایی وجود داشته باشد. چون وقتی چنین ابعادی برای دیوارنگاری در اختیار طراح قرار گیرد دست او برای طراحی و اجرای جزئیات به شکل باکیفیت بازتر خواهد بود. بازخورد مردم هم نشان داده که چنین سازه ای خوب است و مردم نسبت به طرح های آن واکنش نشان می دهند و این نشان میدهد چنین سازه ای دیده می شود. حتی می شود سراغ سازه های جدیدتر و مدرن تری رفت که سه بعدی هستند و دراین زمینه تهران چه از نظر تعدادی و چه کیفی قابلیت داشتن این سازه ها را دارد و ظرفیت این نوآوری را داشته و باتوجه به پیشرفتی که کشورهای توسعه یافته دراین زمینه دارند وقت آن رسیده تا ایران و پایتخت آن هم از حالت طرح های دو بعدی بیرون رود و به سمت طرح های مدرن تر و سه بعدی برود. خوشبختانه در این مورد متخصصان داخلی خبره ای هم وجود دارد که در پیشبرد این هدف می توانند تأثیرات قابل توجهی داشته باشند.


منبع:

1401/07/16
22:37:07
0.0 / 5
570
تگهای خبر: تبلیغات , توسعه , فرهنگ , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس