پاسخ به شبهات برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی
ال مور: مدیر اداره كل امور بانوان شهرداری تهران در مورد نمایشگاه زنان و تولید ملی و جای خالی برندهای معروف در این نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.
زهرا بهروز آذر در گفت و گو با ایسنا، در مورد جزئیات نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان این كه در این دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی كوشیدیم كه این نمایشگاه را از رویكرد صرفا اقتصادی خارج و با یك نمایشگاهی با رویكرد كارآفرینی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل نماییم اظهار داشت: سعی كردیم در این نمایشگاه به زنان سرپرست خانوار و برندهایی كه با حضور و فعالیت این زنان شكل گرفتند فرصت بیشتری بدهیم.
وی با بیان این كه اتاق اصناف مخالف برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی به سبك و سیاق گذشته بود و حتی در اسفند ماه سال قبل شاهد مخالفت های جدی مسئولان اتاق اصناف بودیم اظهار داشت: نهایتا در نمایشگاه امسال از آن جایی كه شرط حضور ما توسط كارگروه تنظیم بازار، میزان اشتغال ۸۰ درصدی زنان در برندهای تولیدی بود، برندهای كمتری توانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند چونكه یا تعداد پرسنل زن آنها كم بود و یا تعداد پرسنل زنانش به ۸۰ درصد نمی رسید.
بهروز آذر با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه عطر سیب و زنان وتولید ملی اظهار داشت: از آنجائیكه رویكرد اجتماعی شدن در نمایشگاه ها وجود دارد این دو نمایشگاه با یكدیگر برگزارشد.
مدیر اداره كل امور بانوان شهرداری تهران در مورد جای خالی برندها نیز با بیان این كه در سال های قبل سبد خانوار به صورت كامل طراحی می شد و هم برای مردان، هم زنان و هم كودكان لباس هایی عرضه می شد اضافه كرد: اما امسال به علت مشكلاتی كه وجود داشت خیلی از تولید كنندگان واجد شرایط نبودند.
وی با بیان این كه شهرداری مایل نبود كه برندی حذف شود اظهار نمود: تابع قانون هستیم اما اهتمام داریم با عنایت به قول مساعد معاونت اقتصادی استانداری بتوانیم در نمایشگاه های بعدی جای خالی برندها را پر نماییم.
بهروزآذر در پاسخ به سوالی در خصوص این كه لباس های رنگی كمتر عرضه شده است اظهار داشت: لباس رنگی و شاد كم نداریم اما دو لاین را به پوشش ویژه محرم اختصاص دادیم تا افراد بتوانند با عنایت به زیست دو ماه (محرم و صفر) لباس مورد نظرشان را انتخاب كنند.
همچنین محی الدین فاضلیان نیز در گفت و گو با ایسنا، درباب جزئیات برگزاری نمایشگاه عطر سیب و ادغام آن با نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان این كه ادغام محتوای این دو نمایشگاه به علت آن بود كه رویكردمان را در این نمایشگاه تغییر دادیم اظهار داشت: پیش از این مخاطبان نمایشگاه عطر سیب عموما مسئولان هیئت ها بودند كه برای تهیه ارزاق به نمایشگاه عطر سیب می آمدند اما حالا رویكردمان را تغییر داده و مخاطبان ما خانواده و شهروندان تهرانی هستند.
وی با بیان این كه در گذشته مخاطب اصلی عطر سیب هیئت ها بودند كه صرفا شان این نمایشگاه به آشپزخانه هیئت ها تقلیل می یافت اظهار داشت: بر همین مبنا كوشیدیم كه رویكرد نمایشگاه عطر سیب را تغییر دهیم كه علاوه بر آن كه مكان برگزاری آنرا پس از سال ها تغییر دهیم محصولات عرضه شده را نیز تغییر داده و به سمت مخاطبان عمومی تر پیش رفتیم و سعی كردیم كه نمایشگاه عطر سیب خانوادگی تر شود.
وی با بیان این كه به علت تقارن تقویم شمسی و قمری نمایشگاه عطر سیب و زنان و تولید ملی هم زمان با یكدیگر برگزار شدند اظهار داشت: اگرچه امسال در نمایشگاه عطر سیب بن خرید داده نمی گردد باز هم استقبال مردم از این نمایشگاه چمشگیر بود.
وی با بیان این كه این كه بن توزیع شود و افراد به این علت به نمایشگاه بیایند امری پیچیده در جذب مخاطب نیست اظهار داشت: امسال جنبه فرهنگی نمایشگاه عطر سیب را تقویت كردیم كه علاوه برایجاد تالار هنر و گالری از انتشارات شهید مطهری و امام موسی صدر نیز درخواست كردیم كه با حضور در نمایشگاه عطر سیب در حوزه فرهنگ حسینی فعالیت كنند.
وی با بیان این كه محصولات همچون بیرق و كتیبه های محرم با سلایق و متریال مختلف با تنوع زیاد ارائه می شود اظهار نمود: از آن جایی كه دو ماه محرم و صفر در زندگی مردم تاثیرات زیادی دارد، بنابراین پوشاك با روحیه عفاف و حجاب برای این مراسم های عزاداری نیز در نمایشگاه در معرض دید عموم وخرید قرار داده شده است.
وی با بیان این كه محصولات ارائه شده در این نمایشگاه علاوه بر این كه از كیفیت بالایی برخوردار می باشند ۱۰ تا ۳۰ درصد نیز تخفیف دارند و هیئت ها نیز می توانند از چادرهای بیرون نمایشگاه اقلام مورد نیاز خودرا با تخفیف خریداری كنند اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با مشاركت سازمان تبیلغات اسلامی سایت عطر سیب را راه اندازی كردیم و از هیئت های دارای مجوز خواستیم كه در این سایت ثبت نام كرده تا پس از تایید سازمان تبیلغات اسلامی بتوانند اقلام مورد نیاز خود از فروشگاه های اتكا و شهروند بدون سود خریداری كنند.
وی در پاسخ به انتقادی در خصوص این كه چرا شهرداری صرفا از فروشگاه شهروند استفاده نكرد؟ اظهار داشت: ما نمی خواستیم انحصاری در این عرصه ایجاد نماییم و كوشیدیم از مشاركت همه سازمان ها استفاده نماییم.
وی با بیان این كه اولویت ما در این نمایشگاه كه با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی به وجود آمده خانواده ها هستند، در مورد ادغام دو نمایشگاه معروف عطر سیب و زنان و تولید ملی با بیان این كه بعضی از دوستان در مدیریت شهری فعلی نگاهشان بر این بود كه نمایشگاه عطر سیب نباشد اظهار داشت: در كشور ما عمر برندها كوتاه است اما عطر سیب توانسته ۱۶ سال باقی بماند و تجربه نشان داده كه با روی كار آمدن مدیریت جدید دستاوردهای مدیران قبلی از بین برود اما از آنجایی كه حناچی و معاون فرهنگی شهرداری نگاه "منیت" ندارند ترجیح دادیم كه این نمایشگاه جایگاه خودرا حفظ كند و تنهابا تغییر محتوایی ادامه یابد.
وی با بیان این كه نمایشگاه عطر سیب گرفتار بازتعریف شده و این كار ساده ای نبود اضافه كرد: دلیل ادغام نمایشگاه عطر سیب و زنان و تولید ملی صرفا تلاقی تقویم شمسی و قمری بوده است.
منبع: ال مور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست